
در نظریات ارتباطی، آن که مخاطب و گیرنده پیام نامیده میشود، همواره مورد توجه نظریهپردازان و صاحبنظران بوده است. اگر روزی او در رسانههای سنتی صرفاً دریافتکننده پیام بود، اکنون نگاه تعاملی، او را محور میداند و بخشی از فرایند ارتباطی تعریف میکند. با این همه، خداوند متعال از ابتدای خلقت انسان در مدار ارتباطی خود با بشر – رسالت- این نگاه مخاطبمحور را داشته است. در آیه شریفه «وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا بِلِسانِ قَوْمِهِ لِیبَینَ لَهُمْ» تأکید شده که خداوند پیامبر هر قومی را به زبان همان قو...
ادامه مطلب
محاصره تبلیغاتی دشمن چگونه شکسته میشود؟ رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه تحلیلی گام دوم به سناریوی دشمن در القای یأس اشاره کرده و فرمودند: «در طول این چهل سال - و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و ر...
ادامه مطلب