
خودشان میگویند در طول تاریخ، ۸۰ سالگی دولتمان را ندیدهایم! به کتابهایشان هم که مراجعه کنیم، همین گزاره درست از آب درمیآید. یهود، به روایت خودش یکبار حکومت متحد در دوره حضرات داوود و سلیمان (ع) داشته است که بعد از وفات حضرت سلیمان، شیرازه این حکومت متحد ازهمپاشیده و کشورشان تجزیه میشود. ازقضا خودشان مجموعه حکومت این دو پیامبر الهی را کمتر از ۸۰ سال میدانند. بعدها در سال ۱۱۰ قبل از میلاد، با فروپاشی امپراتوری سلوکی، «حشمونیان» یا خاندان مکابی که پیشتر در نواحی یهودینشین نفوذی داشتند، اعلام حکوم...
ادامه مطلب