نیمه شعبان در تقویم رسمی کشور به مناسبت میلاد حضرت ولیعصر (ارواحنافداه) بهعنوان روز جهانی مستضعفین نامگذاری شده است. بهواقع نیز مطابق آنچه در کلامالله مجید وعده دادهشده است، با قیام جهانی آن حضرت، زمین به صاحبان واقعیاش یعنی مستضعفین به ارث خواهد رسید. هرچند احقاق حقوق حقه مستضعفین تنها در سایه آن قیام لله رخ خواهد داد، اما این بدان معنا نیست که در دوران غیبت در این جهت نباید تلاش کرد.